Про найшикарніші машини часто говорять, що це Ѐпреміум в квадратіЀ, настільки вони розкішні і багато оснащені. Але деяким зовсім не потрібен "великий розмір", а залучитися до преміальної якості хочеться. Як бути? У компанії Audi є відповідь: хетчбек A1, "квадратний корінь" з преміума.
"Ауді" поки єдина компанія з "великої трійки" німецьких преміальних брендів зважилася вийти в скромний сегмент "В" під власним ім'ям - і BMW, і Mercedes-Benz продають машини в цьому класі під іншими марками: у баварців є MINI, у штуттгарцев - Smart.  Навіть в такому форматі Audi пізнається беззастережно. Цей строгий і підтягнутий Ѐбундес-стильЀ розповсюджується на всі моделі компанії. Не обійшлося і без ламаного на оригінальний зразок світлодіодного підведення очей.
Здавалося б, після появи стільки компактної моделі ціна на Ѐвхідний квиток в преміумЀ, за яку можна купити собі хай маленьку, але вже Audi, повинна була впасти по-крайней мірі нижче за відмітку, з якою стартують ЀкопійкаЀ BMW, А,В-классы Mercedes-Benz і, власне, Audi А3. Але цього не відбулося: базова вартість А1 в Росії небагато чим відрізняється від А3 (808 тисяч рублів проти 898 тисяч), а автомобіль в нашій комплектації взагалі непристойно ЀвивалюєтьсяЀ за мільйон - він коштує 1 201 300 рублів! За ці гроші можна купити дуже добре оснащений Volkswagen Golf або кросовер на зразок Nissan Qashqai або Ford Kuga.
 У ракурсі Ѐтри чверті позадуЀ хетчбек А1 дуже хороший - сухорлявий, спортивний і бадьорий. Хороша видно кришка багажника у всю ширину кузови і солідна ЀдвостволкаЀ випускної системи. З натяком? Несправедливо? Все просто. Адже справа не тільки в Ѐвхідному квиткуЀ. Це - квиток VIP. Тому що для А1 була заготовлена роль не просто Ѐнайменшої AudiЀ, але і найяскравішої моделі в лінійці. І Ѐміського чепурунаЀ купують явно не з ощадливості.  У профіль форми А1 підкреслюють невеликий спойлер на задніх дверях, стильна горизонтальна лінія-виштамповка, що немов розтинає кузов навпіл і, звичайно, контрастні дуги. А ось зимові колеса скромного 15-го розміру всю цю красу трохи псують: ставити потрібно мінімум 16 дюймів!
А почалося все концепт-кара metroproject quattro, показаного на автосалоні в Токіо ще в 2007 році. З гібридною силовою установкою, незалежною задньою підвіскою і, звичайно, з повним приводом. У виробництві, правда, ми всього цього не побачили. Зате серійна А1 майже без змін зберегла стильну зовнішність концепту і можливості індивідуалізації зовнішнього вигляду: можна вибрати колір дуг даху, встановити пакет S-line або додати яскравих фарб в обробку інтер'єру. А головне, для машини з чотирма кільцями на гратах радіатора А1 вийшов зухвалим і дуже самобутнім! Загалом, в компанії Audi вирішили дати ЀпреміальнийЀ бій MINI, Alfa Romeo Mi.To і Citroen DS3. Інтер'єр
 Як і у ЀдорослихЀ Audi салон А1 практично не має ергономічних прорахунків. Сидіти зручно при будь-якому зростанні і комплекції. Матеріали, звичайно, простіше, чим в дорогих моделях, але для свого класу - поза конкуренцією. Відчувається рука преміальної марки.
Передні сидіння Audi A1 володіють мінімальним набором механічних регулювань (подовжня, по висоті, поперекового підпору і нахил спинки), але їх зручності можна позаздрити: традиційно трохи жестковатиє, але не докучливі, і цілком чіпкі.
 високого по ранжиру Golf. І це, біс візьми, здорово, тому що у результаті А1 вийшов ну дуже динамічним автомобілем. Його 8,9 секунди до ЀсотніЀ тільки на перший погляд здаються не дуже ЀшвидкимиЀ: А1 шустрєє всіх в своєму класі, якщо не брати у увагу заряджені версії. MINI Cooper (ті ж 122 сили) програє А1 всього 0,2 секунди, але все таки програє. А 120-сильний DS3 на ЀавтоматіЀ і зовсім розгониться до 100 кілометрів на годину за 10,9!
Радує і те, що непогані динамічні не сильно позначилися на витраті палива. Першу тисячу кілометрів пробігу Audi споживав в середньому 9,7 літра на 100 кілометрів. Звичайно, цей результат далекий від паспортних 5,3 літра, але все таки його слід визнати нормальним, особливо враховуючи те, що А1 постійно провокує на активний драйв. Та і був у нас інший приклад: Opel Corsa з 100-сильним 1,4-літровим ЀатмосферникомЀ, що побувала в ЀНашому гаражіЀ восени, споживала 10,4 літра при набагато мізернішій динаміці.
9,7 літра 95-го бензину на 100 кілометрів пробігу - дуже непоганий результат для вельми динамічного автомобіля з 122 силами під капотом і мого зовсім не економічного стилю водіння.
Управляти тягою на А1 - одне задоволення, а взаєморозуміння з ЀроботомЀ S tronic - повне. У режимі Drive він, звичайно, дозволяє собі відчутні затримки при перемиканнях, але до цього швидко звикаєш і починаєш натискати на газ Ѐіз запасомЀ. У спортивному режимі коробки працює прекрасно: із задоволенням тримає передачу, дозволяє пізніші перемикання, а передачі міняє дуже швидко і майже непомітно.
Версія з роботизованою трансмісією стоїть приблизно на 70 тисяч рублів дорожче за ЀмеханікуЀ, і це значний відсоток від загальної вартості автомобіля. Але ми б радили витратитися на S tronic - такий автомобіль набагато комфортней і зручніше в міській їзді, а на динаміці наявність ЀроботаЀ не позначається.
Підвіска А1 конструктивно повторює більшість однокласників - McPherson спереду і напівзалежна балка на кручення ззаду. Що не дивно, якщо пригадати про ЀдонораЀ VW Polo. Але настроєно шасі добре. Особливо для рівних доріг. На московських ямах і вибоїнах Audi A1 все ж таки трохи жестковат, хоча всі поштовхи і удари дуже гідно задемпфіровани для автомобіля даного класу. Відчувається ЀпреміальнаЀ рука інженерів Audi.
Цілком залученому в азартний процес управління водію водію ця жорсткість тільки імпонує. А1 слідує за кермом вмить, у віражах стоїть на дузі дуже стійко, а на швидкісній прямій дасть фору багатьом. Не дарма ж ЀмаксималкаЀ тут - 203 кілометри в час. До речі, кермо на А1 досить легкий, на відміну від ЀстаршихЀ моделей Audi, де він часто штучний, синтетично перетяжелен. Але легкість ця - зовсім не в збиток інформативності: відчуття передніх коліс відмінне.  Півмісяця пройшло і мені, як тимчасовому власнику, Audi A1 дуже подобається: динамічний, з гострою керованістю, цілком економічний і дуже моторний в місті. Все це оцінили, як я відмітив, вже багато. Причому я часто бачу за кермом А1 не звичних для такого ЀмалюкаЀ молодих панночок (хоча, звичайно, є і вони), а цілком солідних чоловіків. Всі вони разом, як не дивно, і є аудиторія А1. Вона різноманітна і безвідносна. У ній люди, яким Ѐкорінь з преміумаЀ потрібен не тому, що він стоїть недорого і у нього вже є заповітні Ѐчотири кільцяЀ на емблемі. А тому що у них немає комплексів по відношенню до розміру, вони не морочаться з приводу гендерної приналежності - вони просто вибрали маленьку, але дуже сміливу, швидку і цікаву машину. Хоча - по своїх фінансових можливостях - цілком могли б зупинитися на чомусь крупнішому і консервативнішому.
Отже гроші не завжди вирішують все. І хай собі А1 коштує більше мільйона. Охочі знайдуться.
|