
Мерседес Елінек була дочкою багатого австрійського бізнесмена, що мав пристрасть до автомобілів. У жовтні 1901, коли їй було тільки 11 років, вона зажадала від батька, щоб машини, які він мав намір купити, мали її ім'я ...

Історія німецької компанії "Даймлер Моторен Гезельшафт", що випускала автомобілі "Мерседес", обчислюється з 1900 року. Крім машин, вона проводила суднові і авіаційні двигуни, що дало привід в 1909 році прийняти як логотип трьохпроменеву зірку - символ успіхів марки на суші, воді і в повітрі. У 1926 році відбулося злиття фірм "Daimler" і "Benz", і зірка була вписана в кільце з лавровим вінком (дань минулим перемогам машин "Бенц" на гонках). У такому вигляді емблема нерідко використовується і понині, нарівні із зображеним тут логотипом.
З 1901 року ім'я "Мерседес" стало торговою маркою автомобілів, що випускалися німецькою компанією "Даймлер-Моторен-Гезелльшафт" (Daimler- Motoren - Gesellschaft). Її заснував Готліб Даймлер (Gottlieb Daimler) в 1890 році в Бад Каннштате. поблизу Штутгарту, на базі своєї майстерні, де в 1885-1886 роках він побудував, першим, що вважається, в світі, 4-колісний автомобіль з бензиновим мотором. У 1899 році Вільгельм Майбах (Wilhelm Maybach), що брав активну участь в створенні перших машин Даймлера, побудував автомобіль "Феникс-Даймлер" (Рhоеnix-Daimler) з 4-циліндровим двигуном потужністю 24 л.с., рядом серйозних технічних недоліків, що володів. В той момент помітний вплив зробив Еміль Еллінек (Emile Jellinek), глава представництва "Даймлер" у Франції і консул Австро-угорської імперії в Ніцці. Йому вдалося переконати Майбаха створити нову машину, яка була готова в 1901 році. За пропозицією Еллінека автомобіль назвали ім'ям його дочки Мерседес.

Перший "Мерседес-35Р5" з 4-циліндровим мотором робочим об'ємом 5913 куб.см мав класичне розташування агрегатів (спереду двигун, задні ведучі колеса) і володів зовнішністю, яку також стали називати класичною. Він став основою для розробки всіх подальших моделей, що випускалися з 1902 року під маркою "Мерседес-Симплекс" (Simplex). До найбільш відомих представників цієї серії відносяться моделі "40/45PS" і "60PS" з двигунами в 6785 і 9235 куб.см, причому остання з них розвивала швидкість до 90 км/ч.
У подальші роки "Даймлер" випускала цілу гамму легкових "мерседесів" з моторами робочим об'ємом від 1568 до 9575 куб.см, включаючи розкішні моделі з повністю закритими кузовами Деякі з них оснащувалися безклапанними двигунами "Найт" (Knight) із золотниковим розподілом, "Мерседес-Найт" з двигуном в 4055 куб.см залишався у виробництві до 1924 року. Гоночні "мерседеси" перемагали на багатьох міжнародних змаганнях, що проводилися до першої світової війни.
Серед перших післявоєнних автомобілів була модель "2B/95PS" з 6-циліндровим мотором в 7250 см3, на якій Пауль Даймлер в 1921-1922 роках експериментував з об'ємним нагнітачем (компресором), що приводиться від колінчастого валу і підвищував потужність двигуна приблизно в 1,5 разу. Ці роботи в 1923 році продовжив новий головний інженер Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche). У тому ж році почалося виробництво перших машин з 4-циліндровими двигунами робочим об'ємом 1568 і 2614 куб.см, оснащених нагнітачами, а з 1924 року стала випускатися відоміша серія "24/100/140 PS" з 6-циліндровим мотором в 6240 см3 потужністю 100-140 л.с.
Після злиття в 1926 році фірм "Даймлер" (DaimlerI і "Бенц"(Benz) новий концерн "Даймлер-Бенц", зміг ефективно використовувати досвід і знання конструкторів обох компаній, во главі яких встав Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche). Він повністю відновив виробничу програму, узявши за основу останні моделі "Даймлер", що випускалися тепер під маркою "Мерседес-Бенц\'\'. Першою новою розробкою Порту в 1926 році стала "компресорна" серія "К", що включала модель "24/110/160 PS" з 6-циліндровим мотором в 6240 куб.см. За велику потужність і швидкість (до 145 км/ч) її прозвали "смертельною пасткою", Вона стала базовою для відомішої серії "S", що складалася з моделей "S".
У подальші роки "Даймлер" випускала цілу гамму легкових "мерседесів" з моторами робочим об'ємом від 1568 до 9575 куб.см, включаючи розкішні моделі з повністю закритими кузовами Деякі з них оснащувалися безклапанними двигунами "Найт" (Knight) із золотниковим розподілом, "Мерседес-Найт" з двигуном в 4055 куб.см залишався у виробництві до 1924 року. Гоночні "мерседеси" перемагали на багатьох міжнародних змаганнях, що проводилися до першої світової війни.
Серед перших післявоєнних автомобілів була модель "2B/95PS" з 6-циліндровим мотором в 7250 см3, на якій Пауль Даймлер в 1921-1922 роках експериментував з об'ємним нагнітачем (компресором), що приводиться від колінчастого валу і підвищував потужність двигуна приблизно в 1,5 разу. Ці роботи в 1923 році продовжив новий головний інженер Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche). У тому ж році почалося виробництво перших машин з 4-циліндровими двигунами робочим об'ємом 1568 і 2614 куб.см, оснащених нагнітачами, а з 1924 року стала випускатися відоміша серія "24/100/140 PS" з 6-циліндровим мотором в 6240 см3 потужністю 100-140 л.с.
Після злиття в 1926 році фірм "Даймлер" (DaimlerI і "Бенц"(Benz) новий концерн "Даймлер-Бенц", зміг ефективно використовувати досвід і знання конструкторів обох компаній, во главі яких встав Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche). Він повністю відновив виробничу програму, узявши за основу останні моделі "Даймлер", що випускалися тепер під маркою "Мерседес-Бенц\'\'. Першою новою розробкою Порту в 1926 році стала "компресорна" серія "К", що включала модель "24/110/160 PS" з 6-циліндровим мотором в 6240 куб.см. За велику потужність і швидкість (до 145 км/ч) її прозвали "смертельною пасткою", Вона стала базовою для відомішої серії "S", що складалася з моделей "S".

У 1928 році Порше покинув "Даймлер-Бенц" і його місце зайняв Ганс Нібель (Hans Nibel) Під його керівництвом випустили легкові "Маннхайм-370" (Mannheim) з 6-циліндровим мотором робочим об'ємом 3,7 л і "Нюрбург-500" (Nurburg) з 8-циліндровим 4,9-літровим агрегатом, що базувалися на останніх моделях Порше. У 1930 році з'явився "Великий Мерседес" (Grosser Merceries), або "Мерседес-бенц-770" з 8-циліндровим 200-сильним мотором в 7655 см3 з нагнітачем, В 1931 році фірма дебютувала в секторі малолітражних ав- томобілей, де її представляв вельми вдалий "Мерседес- 170" з 6-циліндровим моторомі 1692 куб.см, з незалежною підвіскою передніх коліс. У 1933 році з'явилися легковий "Мерседес-200" і спортивний "Мерседес-380" з 2.0- і 3,8-літровими моторами, останній з них розвивав 140 л.с. з нагнітачем. На базі спортивної моделі в 1934 році створили " Мерседес- 500К" з 5-літровим двигуном, що став через 2 роки основою для відомішого великого "компресорного" автомобіля "Мерседес-бенц-540К" В 1934-1936 роках фірма випустила легкий "Мерседес-130" з 4-циліндровим 26-сильним двигуном того, що заднього має в своєму розпорядженні робочий об'єм всього 1308 куб.см, за яким послідували родстер "150" і седан "170Н".
Під технічним керівництвом головного конструктора Макса Заллера (Max Sailer), що змінив Нібеля в. 1935 року, були створені популярна недорога модель \'"170V" з 4-циліндровим мотором в 1697 см3, перший в світі серійний легковий автомобіль з дизельним двигуном "260D"( 1936 рік), а також новий "Великий Мерседес-770" (1938 рік) з рамою з балок овального перетину і задньою пружинною підвіскою, що служив нацистським лідерам.
Під час війни "Даймлер-Бенц\'\' випускала як вантажівки, так і легкові автомобілі різних класів. На післявоєнне відновлення зруйнованих заводів потребо- валось час, тому автомобільне виробництво було почато тільки в 1946 році. Першим став довоєнний "Мерседес-170У" з 38-сильним мотором. Через три роки в продаж поступив його ді- зельний варіант. Серед перших нових розробок став популярний "Мерседес-180" (1953 рік) з несучим кузовом понтонного типа, а також солідніші серії "220" і "300", Клас спортивних моделей в 1951 році очолила "300S" з 6-циліндровим мотором в 2996 куб.см і верхнім розподільним валом, В 1954 році з'явилося знамените спортивне купе "300SL" з дверима типу "крило чай", що не мало аналогів у всьому світі. Наступного року був випущений недорогий компактний кабріолет "190SL." з 4-циліндровим двигуном в 1897 куб.см.
У 1958-м відбулася технічна революція - в серійне виробництво пішли двигуни з високоточною механічною системою уприскування палива фірми "Роберт Бош" (Robert Bosch). Це дозволило на моделі "220SE" підвищити потужність 2,2-літрового 6-циліндрового мотора з 106 до 115 л, з (потім до 120 л.с.). З того часу і до 1994 року в позначенні багатьох моделей "Мерседес-бенц" стояла буква "Е", тобто уприскування палива.
У 1959 році з'явилося нове сімейство автомобілів середнього класу (заводський індекс "W-111\'\'), що одержали що елегантні несуть кузови з вертикальними блоками фар, величезний багажний відсік і незалежну підвіску всіх коліс (моделі "220", "220S" і "220SE"). Вони продемонстрували високий технічний рівень автомобілів цієї марки.
В кінці 1963 роки була показана модель "600" представницького класу. Вона оснащувалася 6,3-літровим двигуном V8 потужністю 250 л.с., автоматичною 4-ступінчастою коробкою передач, комфортабельною підвіскою коліс на пневмоелементах. Цей автомобіль розвивав максимальну швидкість до 204 км/ч.
"Мерcедес-Бенц-600", що претендував на звання кращого автомобіля миру, випускався і у варіанті "Пульман" (Pullman) завдовжки 6240 мм. Спортивні моделі в 1963 році замінив скромніший "Мерседес-230SL" (заводський індекс "W-113") з оригінальним дахом (її середню частину зробили трохи нижчою за боковини). Наступники "230SL" - автомобілі "290SL/350SL" із заводським індексом "W-107" з'явилися в кінці 1971 року і залишалися в програмі до 1989 року, тоді їм на зміну прийшла сучасна серія "SL"("W-129").
На Франкфуртському автосалоні 1965 роки була вперше показана гамма моделей так званого S-класу ("W- 108") - найпрестижніших (після флагманської моделі "600") автомобілів фірми тих років. До нього увійшли моделі "250S" і "250SE" з 6-циліндровими моторами в 150 і 170 л.с., по своїх технічних параметрах що перевершують конкурентів. З часом вони одержали мотори в 2,8 л, а з 1968 року - 3,5- і 4,5-літрові двигуни VB. Наймогутнішою і комфортабельнішою моделлю цієї серії стала подовжена "300SEL 6,3" з 6,3-літровим двигуном V8 потужністю 250 л.с., що розвивала максимальну швидкість 220 км/ч, З цього мо- менту серія "S" стала симво- лом технічних досягнень компанії "Мерседес-бенц".

У 1972-м з'явилося нове покоління S-класу ("W-116"), замінене в 1979-м машинами "W-126" з аеродинамічний довершеними кузовами (моделі від "280S" до "560SEL").
Найбільш масову продукцію компанії - автомобілі середнього класу ("W-110/111") - в 1967 році змінила велика серія моделей (від "200" до "280Е", "W- 114/115"). Це сімейство випускалося не тільки з кузовами 4-дверний седан, але і 5-дверний універсал і 2-дверні купе і хардтоп (з віконними отворами без проміжних стійок) Широку популярність одержали дизельні комплектації цих моделей. Подальшим розвитком стали серії "W-123" (1976 рік) і "W-124" (\'984-1995 рр.). Остання за 11 пет свого випуску виявилася вельми популярною. Було випущено понад 2,7 млн. автомобілів (моделі від "200" до "500Е").
Автомобілі компактного розміру, від яких фірма відмовилася в 50-і роки, знов з'явилися тільки в 1982-м ("W-201\'\'). У серію входили моделі "190" в декілька комплектаціях з двигунами робочим об'ємом 1,8-2,6 з потужністю 75-185 л.с.
У 90-і роки відбулася кореная перебудова програми "Мерседес-бенц". Фірм представила свою продукцію в декількох нових секторів ринку. Проте основою програми компанії поа залишаються автомобілі класичної компоновки серій "С" і "Е". У 1998 році гамма моделей "Мерседес-бенц" вельми обширна. Покупцям пропонуються десятки моделей і модифікацій 12 окремих серій (сімейств).
Малогабаритні моделі А- класу ("W-168") проводяться з 1997 року і виступають в одному з найпопулярніших серед європейців класі машин. Ці передньопривідні моделі оснащені двигунами робочим об'ємом від 1397 до 1689 смз потужністю від 60 до 102 л.с.
Спільно з швейцарською годинною фірмою "Свотч" (Swatch) розроблений міський мікроавтомобіль "Смарт" (Smart) завдовжки 2,5 м з 3-циліндровим мотором в 599 куб.см потужністю 55 л.с., який повинен поступити в продаж до 1999 року. Проте ця машина не носитиме марку "Мерседес-бенц".
Компактний С-класс ("W-202") з'явився в 1993-м і істотно модернізований в 1997-м. Кузови - 4-дверний седан і 5-дверний універсал. Робочий об'єм двигунів від 1799 до 4266 куб.см моделі від "З 180" до "C43AMG"), потужність - від 95 до 306 л.с.
Проміжний Е-клас ("W-210") випускається з 1995 року. Широка гамма двигунів різного типа і робочого об'єму - від 1998 до 5439 куб.см потужністю від 95 до 354 л.с. - привертає немало покупців (пропонуються моделі від "Е200" до "E55AMG").
Представницький S-клас ("W-140") проводиться з 1991 року (моделі від "S290" до "560"). Автомобілі оснащені 6-, 8- і 12-циліндровими моторами робочим об'ємом від 2799 до 5987 куб.см потужністю від 177 до 394 л.с. В кінці 1998 року очікується поява автомобілів нового покоління S-класу трохи менших габаритних розмірів і масою серії "W-220". Вони будуть оснащені новими двигунами типу V6,V8 і V12 робочим об'ємом 2,8-5,8 л.
Групу спортивних моделей з 2-дверними кузовами купе і родстер відкривають автомобілі "SLK" ("спортивний, легкий, короткий"), вперше показані весною 1996 роки. Їх характерна особливість - наявність суцільнометалевого верху, що за 25 секунд автоматично прибирається в багажник. Двигуни - тільки 4-циліндрові робочим об'ємом 1998 і 2295 куб.см потужністю 136-193 л.с.
З початку 1997 року на шасі моделей С-класса випускаються купе типу "CLK" з 4-, 6- і 8-циліндровими мото- рамі робочим об'ємом від 1998 до 4266 куб.см потужністю від 136 до 279 л.с. Автомобілі типу "SL" (двомісні родстер і купе), а також "CL" (4-, 5-місцеве купе класу "люкс") проводяться з 1989 і 1992 року відповідно. Вони уніфіковані по шасі і силових агрегатах з сімейством S-класу і оснащені моторами потужністю 193-394 л.с.
Багатоцільові повноприводні автомобілі включають сімейство G-класу, яке відоме ще з 1979 року. Моделі 1998 роки оснащені бензиновими і дизельними моторами робочим об'ємом 2874-3199 куб.см потужністю 122-215 л.с. Нові комфортабельні повноприводні моделі ML-класу проводяться в США з 1997 року і оснащуються бензиновими двигунами потужністю до 270 л.с.
В семейство универсалов повышенной вместимости с 1996 года входят автомобили V-класса с бензиновым и турбонаддувным дизельным моторами в 2,3 л мощностью 143 и 98 л.с.
В 2000 году были обновлены модели семейства C, S и CL класса.
