"Порше” (Dr.Ing. Hc Ferry Porsche AG), німецька автомобільна компанія. Штаб-квартира знаходиться в Штутгарті.омпанія заснована відомим конструктором Фердинандом Порше-старшим як дизайн-бюро в 1931 в Німеччині. Для компанії "Авто-Уніон” в 1936 році був розроблений гоночний автомобіль Type 22. Після успішного гоночного "Ауто-Юніон” на світ з’явилися перші варіанти майбутнього "народного автомобіля” на всі часи – знаменитого "Жука” "Фольксваген”, який мав і іншу назву-Type 60.
У 1937 році "Третьому рейху” знадобився гоночний автомобіль для участі і, звичайно ж, перемоги в марафоні Берлін – Рим, запланованому на вересень 1939-го. Тоді-то проект Порше і отримав підтримку Національного спортивного комітету. Робота закипіла. Саме до цієї події на все тій же базі "Жука”, а точніше "KdF” (найменування до 1945 року), були побудовані три прототипу "Порше” "Тип-60К-10? з форсованим в 50 "конячок” "двигуном” ( замість стандартного в 24 л.с.). Але вийти в світ цієї моделі перешкодила війна.
Військові роки були віддані виконанню державних замовлень – виготовленню штабних автомобілів, амфібій, танків і самохідних гармат.У післявоєнній Німеччині в 1948 компанія запускає перший автомобіль під ім’ям "Порше” – невеликий спортивний "Порше 356? з форсованим фольксвагенівський двигуном і купе обтічної форми. Не встигнувши виконати свої перші кроки, машина змогла отримати перемогу в гонці вже через тиждень після "народження”. Серійні машини "Порше-356? були вже задньомоторні. "356? випускалася до 1965 і послужила базою для моделі Carrera ( "Каррера”).З огляду на гідності і непогані результати, показані в 1951 році моделлю "356?, Феррі пробує побудувати чисто спортивний автомобіль. Ним став у 1953 році "Порше-550 Спайдер”. Саме цей автомобіль неодноразово брав одну перемогу за іншою. Завдяки його участі (і перемозі) на авто гонці "Каррера Панамерікана” в Мексиці в 1953-м і пішов звичай іменувати цим ім’ям самі швидкісні моделі компанії. До 1954-му з’явився перший "Спайдер” з прямим лобовим склом і м’яким верхом.
Найперший "Порше-Каррера” побачив світ у 1955 році. До того ж ця модифікація отримала силову установку, повністю розроблену силами фахівців фірми "Порше”. Це ж "серце” пересадили і моделі "550?. Після чого лаври так і посипалися на творців машини.1956 рік приніс відразу дві події: з’явилася оновлена версія "356-й” – модель "356А”; в спортивному ряду з’явилася більш "спокійна” модифікація "550А”.<br>Двома роками пізніше народилася зовсім нова, як зовні, так і всередині, гоночна модель "Порше-718?. Наприкінці 1958-го прийшов кінець улюблений всіма "Спайдер”. Його місце зайняла більш потужна модель "356D”. У 1960 році побачила світ остання версія династії "550-х” – модель "718/RS”. Паралельно існувала і закрита версія спільної розробки фірм "Порше” і італійської "Абарт”. Що стосується серійних машин, то найважливішим кроком у розвитку гамми моделей став "Порше-356В”, який було легко впізнати за високими бамперам з великими вертикальними "биками”. Автомобіль мав три модифікації. Найпотужніша – "Супер 90?.У 1961 році модель "356 GS Каррера” успішно виступала в гонках класу "Гран Туризмо”. Навесні з’явилася остання і найшвидша машина з сімейства "Каррера” – "Каррера-2?. У 1963 році було зроблено ще декілька змін, і вийшла модель "356с”.На протязі близько 15 років "Порше-356? був одним з найпрестижніших спортивних автомобілів у світі. Проте і він з часом став все менше відповідати сучасним вимогам. Потрібно було щось зовсім нове. Цією машиною виявився черговий шедевр Фердинанда Порше – всесвітньо відомий "Порше-911?. У створенні цього автомобіля брав участь вже син Феррі – Фердинанд Олександр. Новий автомобіль вперше був показаний публіці на Франкфуртському автосалоні в 1963 році.У світі спорту теж відбулася гідна заміна. Наступником моделей "RS Спайдер” і "356 GS Каррера” став "904 GTS”, що мав риси гоночного автомобіля. Ці риси знайшли своє продовження в наступній моделі – "906?, створеної в 1966 році. У свою чергу, саме вона стала родоначальницею великої серії автомобілів, що досягли в кінці 60-х багатьох успіхів в змаганнях прототипів (моделі "907?, "908? і "917?) і відрізнялися винятковою надійністю і хорошим стилем.
У 1965 року була випущена дешевша модифікація "Порше-912? з 4-циліндровим двигуном "Супер-90?.Порше-911 Тарга (Porsche-911 targa) У 1967-му в продаж нарешті поступив "Порше-911 Тарга”. Покупцям тепер пропонували купе, модель "Тарга” (індекс "Т” у найменуванні моделі), модель люкс, що мала маркування "Е” і модифікацію "S” – спеціально для США, куди компанія знов поверталася після річної відсутності. У 1975 р. вийшла модель "Порше-924?, яка вважалася самою економічною у світі серед спортивних машин.У березні 1977 року була випущена модель "928? (вже з "8-ціліндровіком” в 240 л.с.), яка примудрилася стати ще і "Автомобілем 1978 року” в Європі. У 1979 році з’явилася більш могутня модель "928 S” з двигуном потужністю 300 к.с. Швидкість машини досягала 250 км / год, що на 20 км / год перевищувало максимальний показник "924-й” моделі.<br> У 1981 році подальшим розвитком 924 моделі став "Порше-944?. 220 к.с. вплинули і на швидкість – 250 км / ч.Через три роки на Франкфуртському автосалоні був представлений прототип чергового шедевра – модель "959?. Зібравши в собі все можливе і неможливе, вона втілювала собою найсучасніший спортивний автомобіль від "Порше”. Протягом усього десятиліття клас прототипів поповнили нові вдалі моделі: "936?, "956? і "962?, які неодноразово збирали лаври в гонках "24 години Ле-Мана”, "959-я” панувала в марафоні "Париж – Дакар” . Для внесення різноманітності і, в ще більшому ступені, для зростання популярності в 1988 році автоспільноті був представлений "Порше-944 S2 Кабріолет”. Наприкінці 80-х років з’явилася модель "911 Спайдер”. Минуло три десятиліття, перш ніж найменування "спайдер” було реанімовано. Що стосується турбоверсії, то вона побачила світло вже в новому десятилітті, а точніше – у 1991 році.
У 1992 році сімейство "Порше” поповнилося ще однією моделлю з двигуном попереду – "968?. Вона замінила собою всю гаму 944, які до цього часу перестали випускатися.<br> Черговим подарунком конструкторів "Порше” став дебют у 1993 році на Франкфуртському автосалоні нового покоління моделі "911? – тип 993. Через два роки з’явився "Порше” з 408-сильним оппозитним турбодвигуном. У цьому ж році завершили свій шлях так і не виправдали надій моделі "928? і "968?.
1995 році модельний ряд "Порше” поповнився незвичайним на перший погляд "Порше-911 Тарга” зі скляним дахом, що забирається за допомогою електроприводу під заднє скло.<br> Щоб закріпити своє післякризове положення на ринку спортивних автомобілів і в класі "недорогих” машин, "Порше” в 1996 році представляє абсолютно новий тип автомобіля – модель "Бокстер". Модель має м’який (автоматично складається) верх. За бажанням можна отримати варіант і з жорстким верхом. Нарешті з’явився "дешевий”конкурент великої "911-ки”<br>5 липня 1996 стало знаменним днем в історії фірми: був проведений мільйонний "Порше”. Ним став "911 Каррера” в поліцейській виконанні.Що стосується області експериментальних розробок компанії, її концепт-карів, їх було дуже мало. По-перше, це "Порше-Панамерікана” (1989 р.) з абсолютно новим кузовом "а-ля” Тарга ", що знайшли своє застосування у сучасній моделі” 911-й "з цим же кузовом, потім” Порше-Бокстер "( 1993 р.), згодом вплинув на народження серійної версії, і проект "С88? (1994 р.), що уособлював собою чергову ідею "народного автомобіля” для КНР .
"Родзинкою” 1999 року стає GT3 (в кузові 996), що прийшов на зміну спартанської RS. Тепер у всіх гонках дорожніх машин і клубних перегонах модель GT3 займає лідируюче положення. За динамікою ця модель впритул наближається до великого "turbo” – 4.8с. Наступний рік – тріумф нового turbo на базі 996 моделі. Зі скромними 420 к.с. він досягає "сотні” за 4.2 с. І підтверджує своє безпосереднє відношення до рангу суперавтомобіль.
Остання новинка – Carrera GT. Це скоріше прототип такий, як 959. Десятіціліндровий V-подібний двигун з легкого сплаву розганяє до сотні швидше чотирьох секунд, а до 200 км / год – за десять секунд. Вдумайтесь на секундочку в ці цифри!