
420 сил і чотирьох ведучих колеса в компактному кузові - на сьогодні Audi RS4 поза конкуренцією, вона просто не має суперників в своєму класі.
Хоча про які класи може йти мова, коли цінник - за $100 000, а під капотом - згадане кінське поголів'я. Такому автомобілю - пряма дорога в тісний світ завойовників високих швидкостей, суперкарів. Туди, де транспортні засоби оцінюються по тому, що вони уміють робити на дорозі.
Якби мене запитали, чим в першу чергу чарує зовнішність RS4, я б не замислюючись відповів: розширеними задніми крилами. Величні арки і глибоко посаджені в них 19-дюймові диски на ефектних здвоєних спицях виглядають дуже хвилює і, на мій погляд, ясніше інших зовнішніх даних говорять про силу і потужність цього диявола в жовтій уніформі.
Як покращав А4, перетворившись на модифікацію RS! Наскільки солідною стала його хода! Який грізний цілеспрямований вираз прибрело його обличчя завдяки агресивному бамперу! А ця пісня, яку виконує двигун, коли граєш педаллю газу. М-м-м... з глузду з'їхати!
Багато хто мріє про такий автомобіль. Але лише одиниці наважуються зробити цю мрію бувальщиною. $112 000 - сума сама по собі крупна, а віддати стільки за ’перероблену A4’ - подібне марнотратство може дозволити собі тільки запеклий автомобільний гурман, яких в нашій країні (та і у всьому світі) небагато.
У підкапотному просторі RS4 - новітня розробка мотористів інгольштадтськой компанії V8 FSI, який також встановлюється на новий спорткар компанії, - R8. Турбоїдеология попереднього покоління RS канула в Лету. Забавно, це відбулося в той момент, коли конкуренти з BMW змінили ’атмосферний’ підхід до конструкції заряджених автомобілів малих класів на ’турбірованний’. Компанії немов помінялися місцями! Може, це змова? Поки рано думати про M3, але результат роботи ’чотирьох кілець’ примушує припустити, що BMW доведеться дуже і дуже постаратися, щоб їх автомобіль був не гірший RS4. А RS4 тим часом впритул підібрався до M5.
Але повернемося до мотора. Питома потужність 4,2-літрового агрегату складає 100 л.с. на літр робочого об'єму. Це означає, що двигун має істинно гоночний характер, мотор треба крутити, щоб їхати. Але це не істеричний V8 Ferrari, який розкручування просто-таки вимагає. Німці залишилися вірні собі - 90% моменту завдяки змінним фазам доводиться на діапазон від 2250 до 7600 об/мин. Тому якщо сьогодні ви не в настрої, можете сміливо встромляти шосту і ’нудить’ собі в правому ряду. Але якщо настрій є.
Про все це я роздумую, сидячи в щільних обіймах гоночного ковша. S6 і S8 можуть тільки мріяти про такі крісла! Виражена бічна підтримка стегон і тулуба, підтримка плечей, оббивка з шкіри і класного синтетичного матеріалу. Плюс всі необхідні електрорегулювання і можливість змінювати ступінь бічної підтримки.
На центральній панелі є кнопка з літерою S. Натисніть її і готуйтеся до виходу в інше вимірювання. Автомобіль дбайливо притисне бічні валики крісел до вашого тіла ще на 30% зробить гострішою педаль акселератора, затисне амортизатори і відкриє додаткові заслінки в системі випуску. Рука тим часом нервово погладжує кульку прекрасної ’шестіступки’, а нога пробує педаль зчеплення. Самий час випробувати ці 4,8 секунди до ’сотні’ і 16,6 секунди до 200 км/ч. Ви готові до польоту? До речі, відключати систему стабілізації поки не варто, бо вона налаштована на гоночний лад. Спершу відправимо відпочити протівобуксовочную ASR - щоб не душила двигун в швидких поворотах.
На старт, увагу, марш! Викручую мотор і стараюся плавно, але швидко відпустити педаль зчеплення. Та ба - седан нервово сіпається, двигун на мить ’провалюється’.Такой старт слід визнати не просто невдалим, а ганебним! Що ж, постараємося розібратися, в чому тут справа.
Кілька разів поволі відпускаю педаль зчеплення і виявляю, що вільний хід великий, а диск замикається тільки в останній третині ходу. Причому робить це достатньо різко. Відмінно, пробуємо ще раз. Тепер я наперед вибираю вільний хід, розкручую мотор і різко кидаю зчеплення. Автомобіль, що ураз розлютився, сідає на задні колеса і, як камінь з пращі, зривається вперед. Стрілка злітає за шкалою тахометра, я захоплено спостерігаю за тим, як вона наближається до обмежувача.
Після 3000 оборотів мотор видає упевнену тягу, яка обертається бурхливим прискоренням ближче до 6500 оборотів і сущим розгінним безумством в діапазоні від 6500 до 8250 об/мин. Далі слідує коротке натиснення педалі зчеплення - якраз на згадану третину її ходу. Дивовижно чіткий механізм КПП дозволяє без затримок підіткнути другу, і машина ще несамовитіше мчить вперед! Викрутивши в дзвін мотор на четвертій передачі, я щиро пошкодував про те, що не знаходжуся на злітно-посадочній смузі аеродрому - прийшла пора сповільнюватися.
RS4 володіє приголомшливою гальмівною динамікою. Гігантські передні перфоровані ’млинці’ мертвою хваткою стискають 8-поршневі супорти. Тому машина сповільнюється відповідно прискоренню. Повністю використовувати цей потенціал ще треба навчитися - навіть при проходженні давно знайомих поворотів дуже важко примусити себе почати гальмувати на декілька метрів пізніше вивіреної крапки. Зате освоївши мистецтво гальмування на RS4, можна розважатися, лякаючи пасажирів. Навіть якщо їх попередити, ефект у вигляді середньої сили шоку забезпечений. До речі, дозувати уповільнення можна мікронами. За таку точність подяка оголошується інформативній педалі. Між іншим, ні S6, ні S8 тут не дотягують до свого молодшого (або все-таки старшого, але зростанням трохи менше?) брата.
У RS4 застосована система активних амортизаторів із змінною жорсткістю Dynamic Ride Control. У стандартному положенні автомобіль володіє прийнятним комфортом, але жорсткість і короткоходность підвіски очевидна. Втім, великі колеса легко прокатуються по дрібних вадах, не передаючи на кузов зайвої інформації. Зате на хвилях, хай і невеликих, машина пружно підкидає сідоків.
Крен невеликий, навіть якщо підвіска розбещена, відповіді на дії кермом швидкі і дуже чіткі. Затискаючи підвіску, водій, природно, поступається комфортом, проте воно того коштує - звички RS4 набувають закінченої спортивної гостроти і доставляють ще більшу насолоду.
А як поведеться автомобіль в граничному віражі? Пам'ятаючи про неповороткість моделей S-серії (зокрема S4 Avant, яку ми тестували минулого року), я чекав дива від новітньої RS4. Адже це машина для досвідченого водія, тому не страшно, якщо звички її будуть ’небезпечні’, якщо у віражі вона розбурхуватиме кров, а не банально пливти носом назовні, попереджаючи того, що сидить за кермом, що той зарвався і перебрав з швидкістю.
Схоже, що інженери Audi думали так само - вони наділили седан-суперкар азартною керованістю. Звичайно, настройки ходової частини, рульового управління, кути установки коліс роблять свою велику справу при русі по дузі. Але і заслуги повного приводу quattro з несиметричним діленням моменту по осях варто визнати.
На задню вісь доводиться 60% тяги. Ця частка дозволяє машині з упевненістю укочуватися у віражі будь-якої крутизни. Недостатня обертальність зведена до мінімуму. Допомога задньої осі, яка доворачиваєт ніс всередину повороту, очевидна. На RS4 спровокувати занесення простіше простого. Ви можете зробити це за допомогою банального ручника, або контрзсувом, або додаванням газу з довертанням керма. Автомобіль охоче встає боком в контрольоване ковзання.
RS4 - це чесний спортивний снаряд, особливо якщо відключити систему стабілізації повністю. Але, як вже було сказано, навіть в напівактивному стані вона не заважає досвідченому водію ковзати, нагадуючи про себе легкими гальмівними імпульсами, коли ситуація близька до критичної.
Дивно, але жорстка підвіска, мінімальні ходи амортизаторів і широченні колеса не приводять до втрати курсової стійкості на трасі, навіть якщо вона розбита і має колейность. Машина тримає траєкторію, вимагаючи мінімальної роботи кермом. Гидроусилітель настроєний грамотно - в повороті бублик не закушує, зворотний зв'язок згідний швидкості, на прямій околонульовоє положення визначається безпомилково.
Три дні безперервного пропалювання бензину і масла зріднили з автомобілем настільки, що я почав подумувати про сумісну втечу за межу і пошуку політичного притулку де-небудь в районі Нюрбургрінга. Благо термін дії довіреності закінчувався тільки через десяток годин, а за цей час долетіти на RS4 до межі - нікчемна справа. Проте здоровий глузд узяв верх. Так, я закохався, але любов - річ не вічна, хочеться дочекатися виступу його конкурентів. А ще оцінити прекрасний V8 у роботі на Audi R8. Отже втеча відкладається.
Ціни і комплектації Audi RS4 У список стандартного оснащення входять система курсової стійкості ESP (об'єднує ABS, EBV, ASR, EDS), система екстреного гальмування Brems Assistent, спортивна підвіска із змінним ступенем демпфування, передні і задні гальмівні диски з перфорацією, подушки безпеки для водія і переднього пасажира з двоступінчатою системою активації, алюмінієві литі диски R18, спортивне шкіряне кермо і передні сидіння, карбонові вставки в обробці салону, обробка стелі чорною тканиною, магнітола з CD-програвачем, бортовий комп'ютер, роздільний клімат-контроль, біксеноновиє фари, датчик тиску в шинах. Вартість машини в стандартному варіанті складає $119 089. Додатково можна вибрати колісні диски R19, колір кузова і салону, а також елементи декору.
|